A    B    C    D    E    F    G    H    I    J    K    L    M    N    O    P    Q    R    S    T    U    V    W    XYZ
Please use the scrollbar or mouse wheel to scroll down.

Pankow, Christiane (2003)
Zur Darstellung nonverbalen Verhaltens in deutschen und schwedischen IRC-Chats. Eine Korpusuntersuchung.
In: Linguistik online 15 (3).
click: HTML-Document: http://www.linguistik-online.de/15_03/pankow.html.
click: PDF-Version: http://www.linguistik-online.de/15_03/pankow.pdf.

Paolilo, J. (1999)
The Virtual Speech Community: Social Network and Language Variation on IRC.
click: HTML-Document: http://www.ascusc.org/jcmc/vol4/issue4/paolillo.html.

Pargman, Daniel (2000)
Code begets community: on technical and social aspects of managing a virtual community.
Linköping University, Sweden (Ph.D. Dissertation).
click: HTML-Version: http://svmud.lysator.liu.se/pargman/.

Pargman, Daniel (2000)
The fabric of virtual reality - courage, rewards and death in an adventure mud.
In: M/C - A Journal of Media and Culture. Special issue on " games " (October 2000).
click: HTML-Version: http://www.api-network.com/mc/0010/mud.html.
[no longer available]

Parks, Malcolm R. & Floyd, Kory (1996)
Making Friends in Cyberspace.
click: HTML-Document: http://www.ascusc.org/jcmc/vol1/issue4/parks.html.

Parks, Malcolm R. & Roberts, L. D. (1997)
"Making MOOsic " - The development of personal relationships on-line and a comparison to their off-line counterparts.
click: HTML-Document: http://www.fragment.nl/mirror/various/Parks_et_al.1997.Making_moosic.htm.

Passerini, L., Capussotti, E. & Braunstein, P. (1996)
La conversazione on line tra oralitá e scrittura.
In: Spirito, F. Di, Ortoleva, P. & Ottaviano, C. (Ed.): Lo strabismo telematico. Torino.

Pastinelli, Madeleine (1999)
Ethnographie d’une délocalisation virtuelle: Le rapport à l’espace des internautes dans les canaux de chat.
In: Terminal. Technologies de l’information, culture et société 79, 41-60.

Pastinelli, Madeleine (2002)
Quand le "vrai" s’oppose au "réel". Discours identitaires et mise en scène du soi dans les bavardages d’Internet.
In: Bucica, Cristina & Simard, Nicolas (Ed.): L’identité. Zones d’ombre. Québéc. Montreal, 235-253.

Pedro, Daniel E.
Las redes globales de Información :impactos en las relaciones interpersonales.
click: HTML-Document: http://www.hipersociologia.org.ar/papers/pedrosp.html.

Petterson, Helena (2002)
Zur Darstellung des nonverbalen Sprachverhaltens im Chat am Beispiel eines IRC-Korpuses.
Universität Göteborg (Seminararbeit).
click: PDF-Version: http://hem.passagen.se/helenashemsida/omhelena/uppsats_ny.pdf.
[no longer available]

Pfister, Hans-Rüdiger, Mühlpfordt, Martin & Müller, Werner (2003)
Lernprotokollunterstütztes Lernen - ein Vergleich zwischen unstrukturiertem und systemkontrolliertem diskursivem Lernen im Netz.
In: Zeitschrift für Psychologie 211, 98-109.

Pfister, Hans-Rüdiger, Müller, Werner & Holmer, Torsten (2004)
Learning and Re-Learning from Net-Based Cooperative Learning Discourses.
In: Cantoni, Lorenzo & McLoughlin, Catherine (Ed.): Proceedings of the Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications (ED-MEDIA 2004). Norfolk, 2720-2724.

Platten, Eva (2001)
Die Bedeutung von Chats für das Fremdsprachenlernen.
Universität Gießen (Diplomarbeit).
click: HTML-Version: http://www.uni-giessen.de/~ga1040/chatfors/index.htm.

Polotzek, Sabine (2001)
Kommunikationssysteme Telefonat & Chat: Eine vergleichende Untersuchung.
Networx 21.
click: PDF-Document: http://www.websprache.uni-hannover.de/networx/docs/networx-21.pdf.

Preece, Jenny (2000)
Online Communities: Designing Usability and Supporting Sociability.
New York.

Puck, Jonas F. & Exter, Andreas (2005)
Der Einsatz von Chats im Rahmen der Personalbeschaffung.
In: Beißwenger, Michael & Storrer, Angelika (Ed.): Chat-Kommunikation in Beruf, Bildung und Medien: Konzepte - Werkzeuge - Anwendungsfelder. Stuttgart, 289-301.

Pütz, Ulrike (2001)
Kommunikation im Internet - neue Möglichkeiten und Anforderungen für die Gehörlosenpädagogik? Eine Fallstudie zur Kommunikation in einem Web-Chat für Hörgeschädigte.
Universität Köln, Heilpädagogische Fakultät (Examensarbeit).


If this document is displayed to you without a navigation frame, click here to load the frameset.
Proposals for new entries? - Send an E-Mail to the editor:
Vorschläge zur Erweiterung der Liste werden gerne entgegengenommen: Michael.Beisswenger@gmx.de
Home